Dag 1 tm 3: Heenreis + Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joeri Posma - WaarBenJij.nu Dag 1 tm 3: Heenreis + Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joeri Posma - WaarBenJij.nu

Dag 1 tm 3: Heenreis + Vancouver

Door: Joeri posma

Blijf op de hoogte en volg Joeri

25 Mei 2017 | Canada, Vancouver

Zoals de meeste van jullie weten had ik al een tijd geleden het idee bedacht om een fietstocht te maken door de Verenigde Staten. Ik wilde graag een bijzondere reis maken voor ik ben afgestudeerd, onder het mom “nu kan het nog makkelijk en laagdrempelig”. Eerst was het slechts een idee, tot ik ergens eind Januari besloot om maar gewoon tickets te boeken, zodat ik er niet meer onder uit kon. Ik heb mijn studie drie maanden op een laag pitje gezet en vervolgens drie maanden gestopt, om in September aan mijn thesis te beginnen. In de maanden voor mijn vertrek heb ik veel tijd besteed aan het uitstippelen van de route, het uitzoeken van materiaal en het ombouwen van mijn mountainbike tot serieuze trekkersfiets (mede mogelijk gemaakt door de hulp van mijn vader).

Na een lange voorbereiding was het op maandag 22 Mei dan zo ver, de dag van vertrek. Iets waar ik al maanden naar toe aan het leven was. Ik heb nog nooit een fietstocht gemaakt langer dan 3 dagen, dus had eigenlijk geen idee waar ik aan begin. Met dat gevoel stapte ik dan ook in het Vliegtuig, welke me van Schiphol via Dallas naar Vancouver zou moeten brengen. De eerste twee overnachtingen lagen vast, een leuk hostel in het centrum van Vancouver.

Bij vertrek had het vliegtuig echter 2,5 uur vertraging doordat het neuswiel vervangen moest worden. Hierdoor miste ik mijn vlucht vanuit Vancouver naar Dallas en heb ik een nacht in een hotelsuite geslapen, op kosten van de luchtvaartmaatschappij, inclusief taxivervoer, ontbijt en diner. Met een jetlag en een ontheemd gevoel kwam ik aan in de veel te grote en luxe suite, waar ik om 9 uur als een blok in slaap viel.

Dinsdag ochtend werd ik vroeg wakker, om mijn reis naar Vancouver voort te zetten. Dit verliep allemaal probleemloos, mijn bagage (fiets en tassen) die ik in Amsterdam ingecheckt had waren netjes met me meegevlogen naar Vancouver. Op het vliegveld heb ik mijn fiets uit de doos gehaald en in elkaar gezet, wat een uur werk was en veel bekijks trok van andere reizigers en personeel. Het viel me op dat iedereen heel geïnteresseerd was en bereid was om te helpen en mee te denken. Dit was een groot verschil met mijn ervaring in Dallas waar men door de grote rijen gefrustreerde amerikanen te druk was om mij te vertellen hoe ik bij het hotel kwam. Met bepakte fiets heb ik in Vancouver een Skytrain gepakt naar het hostel, een prima backpackers hostel, niet netjes maar wel met alle voorzieningen. Na wat gegeten te hebben in de stad viel ik om 10 uur in slaap.

Woensdag was een dag van dingen regelen. Ik heb dinsdag een lijst gemaakt van dingen die ik moest regelen en spullen die ik nog moest kopen. Het plan was om donderdag met de ferry naar de San Juan islands te gaan, een eilandengroep ten zuid-oosten van Vancouver ijsland waar veel walvissen en orca’s zijn. Daar zou ik drie nachten blijven om vervolgens met de ferry naar Anacortes te gaan, een plaatsje ongeveer 150 km ten zuiden van Vancouver.

Bij het uitzoeken van de ferry tijden kwam ik er achter dat dit niet mogelijk was. Ik moest twee ferry’s hebben, waarvan de tweede alleen s ’ochtends ging en ik deze dus nooit op tijd kon halen. Hierom heb ik mijn plannen omgegooid: De 150 km naar Anacortes donderdag en vrijdag met de fiets afleggen, om vanuit daar een ferry te pakken naar de San Juan islands. Donderdag avond heb ik een hostel geboekt, vrijdag slaap ik waarschijnlijk bij een gastgezin welke ik via hot showers heb ontmoet, een app waarop mensen gratis overnachtingen aanbieden bij hun thuis.

Soms lopen dingen anders dan gepland. Zo zat ik ineens in een luxe hotelsuite in Dallas in plaats van in een hostel in Vancouver, en zo besloot ik om 150km naar Anacortes te fietsen en dan naar de San Juan islands te gaan in plaats van met de Ferry via de San Juan islands naar Anacortes te gaan. Ik heb me gerealiseerd dat je zorgen maken om dit soort veranderingen waar je geen invloed op hebt zinloos is. Onverwachte gebeurtenissen maken een reis juist leuk. Ik ben heel benieuwd wat voor onverwachtse gebeurtenissen er allemaal nog op mijn pad komen in de komende maanden.

  • 25 Mei 2017 - 08:12

    Jolijn:

    Joet! Super leuk om te lezen! Ben heel benieuwd hoe het je morgenavond vergaat. Je 1e dagje fietsen zit er dan op! Gaat vast goed! Ik kan me je gevoel trouwens goed voorstellen. Het is pas echt als je de douane door bent gegaan. En dan besef je steeds meer hoe ver je gaat fietsen en hoe je reis eruit gaat zien. Elke dag verrassingen en avontuur. Echt super vet en stoer wat je doet! Stuur je nog foto's? De orcas wachten wel even op je!

    Trouwens het heet warm showers hé geen hot. Haha

  • 25 Mei 2017 - 08:14

    Pieter:

    Leuk verhaal joet,
    Ik ben benieuwd naar het vervolg!

  • 25 Mei 2017 - 09:01

    Carla Bisseling:

    Ha joet, mooi verhaal, avontuur Is begonnen! Iedere dag het onbekende in. Geniet ervan. Liefs xxx

  • 25 Mei 2017 - 09:02

    Ildikó:

    Hé Joeri!
    Wat leuk om zo te lezen hoe jouw reis begonnen is... En meteen is van alles anders dan gepland.... cool :-).... ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 25 Mei 2017 - 09:55

    Esther Schuurs En Boj Dimmendaal :

    Hey Joeri, wat leuk om te lezen! Geniet ervan! En we zullen je blijven volgen!

  • 25 Mei 2017 - 11:28

    Monique:

    Mooi verhaal Joeri, veel plezier verder!

  • 25 Mei 2017 - 12:34

    Els:

    Hallo Joeri, lekker in de zon lees ik je leuke verslag
    Avontuurlijk, ik ben heel benieuwd hoe dat is bij mensen in huis slapen
    Een leuke manier
    Succes met je reis

  • 25 Mei 2017 - 17:17

    Bas:

    Awesome! Volgens mij heb je alles prima voor elkaar:) succes de komende dagen. Ik kijk uit naar het volgende verslag!

  • 25 Mei 2017 - 17:22

    Anke:

    Hé avonturier!!
    Fijn dat je goed bent aangekomen, en je fiets natuurlijk!
    Once in a lifetime! Heel veel plezier.....en fietsen maat.
    Je hebt nog kilometers voor de boeg.
    Liefs Anke

  • 26 Mei 2017 - 15:46

    Chris En Fieke:

    Leuk om je eerste ervaringen te lezen...het avontuur is begonnen, veel plezier en leuke ontmoetingen op je fietstocht. Laat je maar verrassen

  • 26 Mei 2017 - 20:00

    Erick Broer:

    Geweldige reis we leven met je mee, ook met zekere jaloersheid.
    Geniet ervan en let op verkeer van rechts

  • 28 Mei 2017 - 09:27

    Koos:

    Hey Joeri, het begint als echt zoals het moet! Onverwachtte dingen die leiden tot mooie herinneringen. Wat een stoer idee om dit te doen, hier ga je geen spijt van krijgen. We wensen je een fantastische reis en zullen je met plezier blijven volgen. Groetjes uit Wijnandsrade.

  • 30 Mei 2017 - 07:17

    Joeri Posma:

    Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties! Leuk om te zien dat er zo veel mensen meelezen en meeleven, fijn om alles zo te kunnen delen! Het tweede verhaal staat er ook op :)

  • 30 Mei 2017 - 07:17

    Joeri Posma:

    Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties! Leuk om te zien dat er zo veel mensen meelezen en meeleven, fijn om alles zo te kunnen delen! Het tweede verhaal staat er ook op :)

  • 31 Mei 2017 - 23:14

    Marloe En Bas:

    "soms lopen dingen anders dan gepland " schrijf je, ga vooral zo door en het zal lekker spannend worden......... we zien uit naar je verslagen.

  • 04 Juni 2017 - 13:45

    Hans Bisseling:

    Hoi Joeri, mooi verslag, veel plezier! Groet, Hans, Monique & kids !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joeri

Actief sinds 25 Mei 2017
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 7372

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 14 Augustus 2017

Fietstocht Amerika

Landen bezocht: